Tilaus- ja toimitusehdot

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan Internetin välityksellä osoitteesta www.suomenkultakello.fi.

    Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, tilatut tuotteet sekä niiden arvioitu toimitusaika. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

    Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin käyttö-, toimitus- ja käyttöehtoihin. Suomen Kultakello on oikeutettu muuttamaan tilaus-, käyttö- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus-, käyttö- ja toimitusehdoista. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

    Tilauksen sisällön voit tarkistaa Suomen Kultakellon verkkopalvelun Omat tiedot -sivustolla.

    Tilaamalla Suomen Kultakellon verkkokaupasta, asiakas hyväksyy, että Suomen Kultakello lähettää asiakkaalle sähköpostia tilaukseen liittyvissä asioissa.

    Tilauksen hyväksyminen

    Hyväksyt tilauksesi maksettuasi sen. Tämän jälkeen et voi enää muuttaa tekemääsi tilausta verkkokaupassa. Jos haluat muuttaa tilausta, ota yhteyttä asiakaspalveluun puh: 044 7403 253, asiakaspalvelu@suomenkultakello.fi

    Saat hyväksymästäsi tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksesi tiedot. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten. Voit tulostaa tilausvahvistuksen verkkokaupan Omat tiedot -sivustolta tai sähköpostistasi myös jälkikäteen.

    Kun olet tehnyt tilauksen, se siirtyy Suomen Kultakellon käsiteltäväksi. Jos tuote on varastotuote, toimitusaika on 3-7 arkipäivää. Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, varastotuotteet pyritään toimittamaan yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, tuote toimitetaan jälkitoimituksena.

    Toimitusaika

    Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen postitamme tuotteen 1-5 arkipäivän kuluessa laskun maksamisesta jos kyseessä on varastossa oleva tuote. Toimitusaika varastotuotteilla on noin 2-3 päivää.

    Jos tilaamasi tuote on väliaikaisesti loppunut, toimitusaika on noin 2-8 viikkoa. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Suomen Kultakellon verkkokaupassa tuotteen tiedoissa. Suomen Kultakello ei vastaa toimitusajan pitenemisestä jos valmistaja ei pysty toimittamaan tuotetta em. ajassa. Kun tarkempi toimitusaika varmistuu, saat sähköpostiviestin.

    Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Suomen Kultakello tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa poikkeavista toimitusajoista, jotka eivät ole Suomen Kultakellon tai sen käyttämien toimittajien vaikutuspiirissä.

    Toimitustapa ja toimituskulut

    Tilatut tuotteet toimitetaan Itellan välityksellä toimitusosoitteen lähimpään Itellan noutopisteeseen. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tilaajalle lähetetään saapumisilmoitus, kun tilaus on noudettavissa.

    Toimituskulut: Alle 150 € tilauksiin toimituskulut 5 €. Yli 150 € tilaukset toimitetaan veloituksetta.

    Mitä tapahtuu, jos tilausta ei voida toimittaa?
    Jos saamamme toimitusosoite on virheellinen eikä tilausta sen vuoksi voida toimittaa, se palautuu takaisin Suomen Kultakellolle, jolloin asiakaspalvelijamme ottavat sinuun yhteyttä.

    Mitä tapahtuu, jos vastaanottaja kieltäytyy ottamasta tilausta vastaan?
    Voit kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan, jos se vaikuttaa vahingoittuneelta. Tällöin lähetys palautuu Suomen Kultakellolle ja saat täyden hyvityksen tilauksesta (sisältäen toimituskulut). Voit päättää haluatko uuden toimituksen vai hyvityksen.  Jos Suomen Kultakellon asiakaspalvelijat eivät saa tilaajaan yhteyttä kahden viikon kuluessa lähetyksen palautumisesta, hyvitämme tilauksen summan ja toimituskulut tilille, josta tilaus on maksettu.

    Jos tilauksesi myöhästyy
    Kun olet vastaanottanut lähetystunnuksen sähköpostitse, voit seurata sitä verkossa Itellan Lähetysten seuranta -sivustolla. Jos epäilet, että tilaustasi ei toimiteta ajoissa, ota yhteyttä Suomen Kultakellon verkkokaupan asiakaspalveluun.

    Puhelinnumero: 044 7403 253
    Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@suomenkultakello.fi

    Suomen Kultakello ei vastaa tilausten myöhästymisestä, jos tavarantoimittaja/valmistaja ei pysty toimittamaan tuotteita sovitussa aikataulussa tai jos syy on jokin muu Suomen Kultakellon vaikutuspiirin ulkopuolella. 

    Vaihto- ja palautusehdot

    Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteet tulee palauttaa pakkauksessa tulleiden ohjeiden mukaisesti. Palautusoikeus koskee myös ale-tuotteita.

    Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

    Lue tarkemmat palautusohjeet

    Vain toimitetut tilaukset voidaan palauttaa
    Ainoastaan toimitetut tilaukset voidaan palauttaa. Kun olet maksanut tilauksen ja saanut tilausvahvistuksen sähköpostiisi, et pysty peruuttamaan tilaustasi. Tilauksen voi perua jättämällä sen noutamatta Itellan toimispisteestä.

    Jos et nouda lähetystä, sitä säilytetään Itellan toimipisteessä 10 päivän ajan. Tämän jälkeen lähetys palautetaan Suomen Kultakellolle. Hyvitämme ostosumman ja toimituskulut, kun palautus on käsitelty.

    Jos tilaukseen liittyy ongelma
    Jos tilaamasi tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksen aikana tai tilauksesta puuttuu tuote ole yhteydessä Suomen Kultakellon asiakaspalveluun puhelimitse 044 7403 253 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@suomenkultakello.fi. Ilmoitus on tehtävä 14 vrk kuluessa. Asiakaspalvelusta saat ohjeet kuinka voit palauttaa tuotteet postitse. Palautettuasi tuotteet otamme sinuun yhteyttä, jotta voimme korjata virheen ja toimittaa tilauksesi.

    Mitä hyvitetään, kun palautan tuotteen?
    Kun palautat koko tilauksen, sinulle hyvitetään ostoajankohtana maksettu tuotteen hinta ja mahdolliset toimituskulut. Kun palautat vain osan tilauksestasi, sinulle hyvitetään ainoastaan palautetun tuotteen hinta.

    Tietoja hyvityksestä
    Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palauttamasi tilauksen, saat asianmukaisen hyvityksen. Pyrimme käsittelemään palautuksen kolmen työpäivän kuluessa paketin vastaanottamisesta. Lähetämme sinulle sähköpostiviestin, jossa ilmoitamme, että paketti on vastaanotettu ja käsitelty. Palautus hyvitetään tilillesi 5–10 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Hyvityksen kesto riippuu siitä, minkä pankin ja kortinmyöntäjän asiakas tilaaja on. Suomen Kultakello ei voi vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti hyvitys näkyy tilaajan pankkitilillä. Saat hyvityksen samalla maksutavalla, jota alun perin käytit ostamiseen.

    Hyvitys tapauksissa, joissa olet uusinut tai sulkenut luottokorttisi
    Jos tilaaja haluaa palauttaa osan tai kaikki tilaamansa tuotteet, mutta on uusinut luottokortin ostosten tekemisen jälkeen,  tilaajan tulee ottaa yhteyttä Suomen Kultakellon asiakaspalveluun ennen tuotteen palauttamista.

    Reklamaatiot
    Jos ostamasi tuote on viallinen, voit tehdä tuotteesta reklamaation. Suomen Kultakellon myymillä tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen vastuu myymistään tuotteista. Kuluttajalla on oikeus odottaa tuotteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan, jonka lisäksi monet valmistajista antavat ylimääräisen takuun tuotteilleen. Jos valmistaja/Suomen Kultakello myöntää tuotteelle ylimääräisen takuun, se ilmenee tuotteen tiedoissa. Takuu ei kata tuotteen tavanomaista kulumista tai virheellistä käyttämistä.

    Lue lisää takuusta

    Jos haluat reklamoida Suomen Kultakellon verkkokaupassa tekemääsi ostosta, voit lähettää meille palautetta sähköpostitse asiakaspalvelu@suomenkultakello.fi tai soittaa asiakaspalveluumme p.044 7403 253

     

    © Copyright 2014 Suomen Kultakello Oy

    Suunnittelu ja toteutus Mainostoimisto Mediakolmio